Saturday 12 March 2011

اندر حرامزادگی جمهوری اسلامی و تردیدهای بجا در اصالت نامه منسوب به دختران موسوی

یکم: رژیم جمهوری اسلامی تا کنون به روشنی اثبات کرده که برای بقای حکومت از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند  و نگران فاش شدن ابعاد جنایتش نیز نیست. از قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 گرفته تا ماجرای به دره انداختن نویسندگان در سفر ارمنستان، از افتضاح ماجرای فرج سرکوهی گرفته تا کاردآجین کردن فروهر و اسکندری، از قتل احمد خمینی گرفته تا سر به نیست کردن سعیدی سیرجانی. اینکه لطیفه ای در میان مردم نقل میشود که شیطان استعفا داده و نقشش را به دستگاه خامنه ای محول کرده فارغ از درونمایه طنزش به واقعیتی تلخ اشاره دارد.
دوم: دستگاه امنیتی رژیم که بدلیل تغذیه شدن از آبشخورهای دینی پتانسیل حیرت انگیزی در اعمال جنایت و تولید دروغ دارد به دلیل ناکارآمدی مطلق حکومت در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیپلماتیک به تنهایی بار همه دستگاه های حکومت را به دوش میکشد. بی دلیل نیست که امروز از قوه قضاییه تا ورزش ، از وزارت خارجه تا مدیریت و برنامه ریزی، و از مراکز آکادمیک تا دستگاه خبررسانی رژیم را عناصر کلیدی اطلاعاتی می گردانند.
سوم: دست جمهوری اسلامی برای هزینه کردن و اجیر کردن آدم ها و عوامل کاملا باز است. این بلیه ای است که ثروت بادآورده نفتی ملت ایران را بدان دچار ساخته است.
چهارم: با ذکر مقدمات پیش گفته این نتیجه را میگیرم که جستجوی رد پای اطلاعات در هر گوشه و کناری به هیچ وجه برخاسته از توهم توطئه نیست. ماجرای قتل دکتر بختیار را به خاطر بیاورید ویا حرامزادگی عوامل جمهوری اسلامی را در ماجرای میکونوس. تردید در اصالت نامه دختران موسوی و یا پروسه منجر به صدور این نامه و نیز نقش سایت کلمه کاملا موجه است. 
پنجم: کروبی که سایت سهام نیوز را به عنوان کانال خبری منتخب خود برگزیده بود در عین حال هیچ ابایی از برقراری ارتباط با رسانه های خارجی نداشت و این رویه توسط فرزندان وی نیز پی گرفته شد. همین عامل سبب شد که دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی دست خود را برای بازی با افکار عمومی از طریق کروبی  و خانواده اش بسته ببیند. اما میرحسین موسوی ، خواه بدلیل پرهیز از متهم شدن به ارتباط با بیگانگان و خواه بدلیل سیر کردن در گفتمان دهه شصتی تحریم رسانه های بیگانه ، کانال های اطلاع رسانی خود را بسیار محدود کرد. دامنه این محدودیت گریبان خانواده وی را نیز گرفت ( هر چند رهنورد گاهی این چارچوبه را می شکست) .این محدودیت و اشتباه تاکتیکی تبدیل شد به برگ برنده ای در دست اطلاعات.
ششم: بهترین تاکتیک برای مقابله با ترفندهای اطلاعاتی رژیم ، شکستن این محدودیت توسط فرزندان موسوی و برقراری ارتباط مستقیم با رسانه های فرا مرزی و بویژه رسانه های فارسی زبان به هر طریق ممکن است. چنانچه دختران موسوی نیز در بازداشت باشند و یا بدلیل اعمال محدودیت های شدید چنین امکانی از آنها سلب شده باشد این مسئولیت به عهده دیگر نزدیکان موسوی است.

No comments:

Post a Comment